Programování osvětlovacích pultů pro pokročilé

Již proběhlo
25. 11. 2023 10:00
26. 11. 2023 18:00
Praha
3400

DALŠÍ INFORMACE

Úroveň:
Pokročilý
Lektoři:
Jan Tranta, Host
Místo:
Praha 6 / Institut intermedií FEL ČVUT, Technická 2
Počet míst:
10
Jazyk:
Čeština
Věkový limit:
od 18 let

POPIS WORKSHOPU

Tento workshop staví na obecných základních „pultařských“ znalostech. Dva zkušení lektoři vás provedou komplexním procesem organizace a odbavování složitější světelné show. Workshop je určen těm, kteří mají zájem o problematiku jevištního osvětlovačství a mají za sebou odsvíceno několik různých akcí. Pokud potřebujete zlepšit a také utříbit vaše pokročilé znalosti, je kurz určen právě vám.

Pomocí vizualizačního software překleneme základní setup a po propojení s pulty si ukážeme, jak si ergonomicky připravit rozhraní pro rychlou, efektivní a zároveň zábavnou práci.Upravíme si umístění a velikosti oken pultu, připravíme 2D plán pro snadnou selekci, kontrolu parametrů a pixelmapping. Vše si nagroupujeme, připravíme presety, efekty a playbacky. Ukážeme si, jak funguje pokročilejší pixelmapping.
Dovednosti budeme trénovat na pultech Onyx NX 2, propojených s vizualizérem Capture. Filosofie práce je u této platformy podobná jako u ostatních značek, a proto zde najdou užitečné informace i stávající operátoři a operátorky jiných pultů.

Lektoři:

Jan Tranta
Na poli scénických technologií se pohybuje od roku 2008. Od roku 2011 spolupracuje s firmou WD Lux, nejprve pod vedením světelného designéra Daniela Tesaře jako obchodní zástupce a manažer a posléze jako všestranný audiovizuální technik v sesterské společnosti WD Lux rental.

Mezi roky 2016 – 2020 studoval na brněnské JAMU, kterou absolvoval v magisterském oboru světelný design. V roce 2017 strávil půlroční studijní stáž v Helsinkách na Katedře světelného a zvukového designu (VÄS) University of Arts Helsinki a také pracoval jako osvětlovač v činohře Národního divadla v Helsinkách (Kansallisteatteri). Janovým nejoblíbenějším žánrem je moderní pohybové a taneční divadlo, a to zejména díky jeho univerzálním vyjadřovacím prostředkům, jež tento druh scénického umění využívá. Proto spolupracuje mimo jiné s mezinárodním festivalem Tanec Praha či s Národním divadlem v Praze. V baletu Národního divadla moravskoslezského se v posledních sezónách podílel na realizaci světelné složky několika inscenací (např. Rossiniho karty, Vzlety a pády, Nebezpečné známosti) či přípravě a realizaci zahraničních zájezdů.

Daniel Tesař

Začínal jako dělník ČKD, v devadesátých letech jako elektrikář Divadla za branou II., kde se u režiséra Otomara Krejči poprvé začal zajímat o divadelní světelný design. Dnes patří mezi nejlepší ve svém oboru, spolupracoval a spolupracuje s Pražským komorním baletem, Národním divadlem, Státní operou Praha, divadlem Ponec, divadlem Archa nebo souborem DOT504. Je stálým spolupracovníkem Jiřího Heřmana, Tomáše Pilaře, Slávy Daubnerové, Petra Zusky, Zuzany Fisherové a podílel se autorsky na desítkách operních a tanečních titulů v České republice, na Slovensku, v Ruské federaci, v Německu a ve Francii. Působí rovněž jako technický produkční festivalu Divadelná Nitra a dalších.

ORIENTAČNÍ HARMONOGRAM

sobota
10:00 – 13:30 setup pultů, setup vizualizace, úprava oken a layoutu, 2D plán, import patche a jeho úprava, grouping, presety
13:30 – 18:00 presety, efekty, pixelmapping

neděle
10:00 – 13:30 playbacky, divadelní cuelist vs. busking playbacky
14:30 – 17:00 individuální práce, pokračování s playbacky
17:00 – 18:00 balení a evaluace

Chcete mít příště náskok?

Nechte nám tu svůj email nebo sledujte naše sítě!