naši LEKTOŘI

Lektoři ART GATE jsou zkušení profíci s mnoha lety praxe. Sympaťáci, kteří jsou nadšení pro obor technických profesí a s chutí svoje nabyté zkušenosti předávají dál. Všichni lektoři se aktivně věnují profesi a můžete je tak potkat na mnoha kulturních akcích. Ať už za pultem nebo v zázemí divadla.

Jan Duben

Jan Duben působí jako profesionální zvukař v oboru již od roku 1986.

Byl zvukařem hudebních kapel Marsyas, C. K. Vokal, Vítkovo kvarteto, Nerez, The Tap Tap, Kašpárek v rohlíku, Vltava, Krucipüsk, Pražský výběr II, Priessnitz, Kafka Band a Tata Bojs a mnohých dalších. Měl na starosti ozvučení velkých tour i zahraničních interpretů jako Jethro Tull, John Mayall, Natalia Oreiro, Carl Cox, Vanessa Mae, Slayer a tanečních festivalů (Open Air Field, Svojšice atd.). V České republice byl prvním, kdo začal pro svou práci používat digitální zvukové pulty.

Jeho firma Duben Sound Company, působící na trhu již od roku 1990, zastřešovala celková technická řešení předních hudebních festivalů a akcí (Trutnov, Rock for People nebo Colours of Ostrava). V letech 1999–2001 realizoval pro Českou televizi technické zajištění vůbec prvních živých vstupů kapel ve vysílání Studia 6.

Jan Duben je díky svým rozsáhlým zkušenostem vyhledávaným odborným konzultantem a také supervizorem technického zajištění významných kulturních a společenských událostí, rozhlasových a televizních přenosů. Od roku 2016 je kmenovým lektorem technických workshopů vzdělávacího programu ART GATE.

Petr Voříšek

Petr Voříšek je respektovanou osobností v oblasti českého divadelního svícení.

Studoval obor ekonomika a elektro, pracoval z počátku jako divadelní technik a osvětlovač. Díky svým zkušenostem ze zahraničních stáží v Londýně (British Council Light, 1993) a Berlíně (MAPA Light Laboratory, 1999) se stal brzy etablovaným světelným designerem, který realizoval řadu představení v českých divadlech a alternativních projektech.

V roce 1997 založil vlastní firmu WD LUX, která se stala nejobětavější soukromou firmou podporující divadelní, taneční i nezávislou tvorbu. Jeho společnost navrhuje a realizuje divadelní technologie pro klasická divadla i nové divadelní prostory a studiové scény (Ponec, HaDivadlo, NoD, A studio Rubín aj.). Zajišťuje technickou produkci předních divadelních a tanečních festivalů jako Tanec Praha, 4+4 dny v pohybu, Pražský divadelní festival německého jazyka, Divadelná Nitra a Letní Letná. Podporuje také nezávislé české projekty a festivaly (Kašparův kolínský mimoriál, Hybaj ho!, NextWave, Konfrontace, Pražské Quadriennale, projekt Srdce aj.).

Do roku 2018 byl Petr Voříšek rovněž vedoucím jevištního provozu Nové scény Národního divadla. Mimo své projekty působí od roku 2016 jako kmenový lektor vzdělávacího programu ART GATE. Vede také světelné semináře pro studenty DAMU, HAMU, Institutu světelného designu, pedagogy ZUŠ či účastníky divadelních, nonverbálních či tanečních festivalů.

Petr Voříšek je mnohými považován za patrona českých divadelních osvětlovačů.

Dagmar Kantorková

Supervizorka a zakladatelka programu ART GATE BEHIND THE SCENES.

V historii networku Nová síť je nejdéle působící (10 z 12 let kontinuální činnost), proto mnoho významných akcií, na kterých se ideově či produkčně podílela, je vedeno pod hlavičkou tohoto networku. S nápadem založit Art Gate přišla díky nabytým zkušenostem a skutečným potřebám v regionech ČR. Posledních 6 let společně s kolegyní Adrianou Světlíkovou tvoří kreativní tandem, který vyprodukoval mnoho eminentních akcí jako například slavnostní otevření budovy Ústavu umění a designu v Plzni, Kulturní zpovědnice či české přehlídky Czech Dance Showcase na nejstarším divadelním festivalu v Edinburgu (získání 2 hlavních cen Herold Angels). Od roku 2012 do roku 2018 byla jednou z devíti odborných členů grantové komise na Ministerstvu kultury ČR za obor tanec a nonverbální umění.

Jan Tranta

Na poli scénických technologií se pohybuje od roku 2008. Od roku 2011 spolupracuje s firmou WD Lux, nejprve pod vedením světelného designéra Daniela Tesaře jako obchodní zástupce a manažer a posléze jako všestranný audiovizuální technik v sesterské společnosti WD Lux rental.
Mezi roky 2016 – 2020 studoval na brněnské JAMU, kterou absolvoval v magisterském oboru světelný design. V roce 2017 strávil půlroční studijní stáž v Helsinkách na Katedře světelného a zvukového designu (VÄS) University of Arts Helsinki a také pracoval jako osvětlovač v činohře Národního divadla v Helsinkách (Kansallisteatteri). Janovým nejoblíbenějším žánrem je moderní pohybové a taneční divadlo, a to zejména díky jeho univerzálním vyjadřovacím prostředkům, jež tento druh scénického umění využívá. Proto spolupracuje mimo jiné s mezinárodním festivalem Tanec Praha či s Národním divadlem v Praze. V baletu Národního divadla moravskoslezského se v posledních sezónách podílel na realizaci světelné složky několika inscenací (např. Rossiniho karty, Vzlety a pády, Nebezpečné známosti) či přípravě a realizaci zahraničních zájezdů.

Jiří Šimek

Herec, performer a tvůrce multimediálního obsahu.

Jiří Šimek je absolventem katedry Alternativního a loutkového divadla v atelieru herectví u Petry Tejnorové na pražské DAMU. Jako herec a performer hostuje v nezávislých divadelních projektech a účinkuje ve filmech i v televizi. Ve své autorské tvorbě se zabývá zejména souhrou fyzického divadla, tance, improvizace slam poetry a nových médií.

Je spoluzakladatelem platformy UFFTENZIVOT.CZ, v rámci které se věnuje produkci trailerů a videoprojekcí k divadelním inscenacím.

Od roku 2015 do roku 2019 byl tvůrcem obsahu pro pražské Studio ALTA, kde vytvářel široké spektrum videí pro web a sociální sítě.

Ukázky z jeho prací: https://www.ufftenzivot.cz

Josef Kortan

Hostující lektor, specialista na video a videomapping. Vystudoval obor počítačové grafiky a interakce na pražské ČVUT, studoval též na LUGG, světově uznávaném oddělení počítačové grafiky ve švédském Lundu.

Je členem uskupení BLACK DIVISION (videomapping) a od roku 2016 také součástí skupiny INITI, kde se věnuje spojování her s projekčním mapováním. Podílí se na vývoji aplikací a AV řešení pro pražské Centrum architektury a městského plánování (CAMP).